Autor Danuta Antas

Artysta , filolog j. angielskiego, twórca oraz autorskich projektów graficznych cechujących się odważnym designem i specyficzną, trudno uchwytną atmosferą. Promotorka kultury i twórczości kobiet. Stworzyła magazyn CREA Gdy Kobiety Tworzą, publikuje artykuły o sztuce, fotografii, marketingu internetowym. Wyróżniana na prestiżowych międzynarodowych konkursach fotograficznych. Miłośnik przyrody, dobrej książki i ambitnego filmu, właścicielka 2 psów i 3 kotów.

| PORTFOLIA| WYDARZENIA| ZGŁOŚ PORTFOLIO >
Znajdujesz się na: Strona główna»Praca i Firma»Reklama i Marketing»Jak prawidłowo przygotować ofertę reklamową swojej firmy
Jak prawidłowo przygotować ofertę reklamową swojej firmy

Jak prawidłowo przygotować ofertę reklamową swojej firmy

Jednym z podstawowych błędów popełnianych przez większość właścicieli małych firm jest to, że ich oferta reklamowa nie jest wyraźnie zdefiniowana i nie ma konkretnego odbiorcy. Skutkiem  tego jest ciągłe borykanie się z brakiem dostatecznej ilości klientów.

Jako właścicielka małej firmy sama musisz zadbać o wszystko, co potrzebne, aby firma mogła funkcjonować i co ważniejsze, przynosić tobie zyski. W końcu nie żyjesz po to tylko, by wyłącznie pracować!

Musisz zadbać o środki na funkcjonowanie firmy, wystarczającą ilość klientów, o to, by się zareklamować, stworzyć własny wizerunek, zarządzać swoją stroną internetową, już nie wspomnę o tysiącu innych mniejszych i większych zadań, które solo przedsiębiorca musi wykonać. W tej sytuacji, naturalną konsekwencją jest to, że obsługujesz każdego klienta, jaki do ciebie trafi. Ale taki sposób świadczenia usług, po jakimś czasie okazuje się, że działa przeciwko tobie. Dlaczego tak się dzieje? To zagadnienie już wyjaśniłam w poprzednim poście zatytułowanym Jak Skutecznie Reklamować Swoje Usługi i Pozyskać Więcej Klientów? Teraz, gdy już wiecie jak i dlaczego należy mieć swojego docelowego klienta, podpowiem, jak fachowo przygotować ofertę swojej firmy do zamieszczenia na stronie internetowej lub w drukowanych materiałach reklamowych.

Określ wyraźnie, do kogo jest adresowana twoja oferta.

Im bardziej precyzyjnie napiszesz, do kogo adresujesz swoją ofertę, tym łatwiej taki klient znajdzie Ciebie i twoją firmę w Google i nie będzie się wahał nad wyborem twojej firmy spośród tysięcy innych, wyświetlających się w Internecie firm, świadczących podobne usługi.

Zamiast przykładowo pisać, że udzielasz korepetycji z j. angielskiego dzieciom z przedszkola, z podstawówki, szkoły średniej i dorosłym, lepiej napisz, że udzielasz korepetycji osobom dorosłym, które chcą znaleźć pracę na Zachodzie lub już ją mają i muszą szybko opanować podstawy języka codziennej komunikacji. Albo uczysz osoby dorosłe, które mają problem z pokonaniem bariery lękowej przed mówieniem w języku obcym. Czy czujesz różnicę, czytając tak zaprezentowaną ofertę? Gdybyś ty sama potrzebowała korepetytora j. angielskiego i była tą osobą z trudnościami w mówieniu w obcym języku, kogo byś wybrała? Czy tego lektora, który robi wszystko i nic nie wiadomo dla kogo, czy tego, który pracuje właśnie dla Ciebie i specjalizuje się w rozwiązywaniu problemów dokładnie takich, jakie ty masz?

Sprecyzuj jasno i wyraźnie, jaki problem klienta rozwiązujesz skutecznie.

Częściowo na to zagadnienie odpowiedziałam w poprzednim paragrafie. Rzecz w tym, że w dobie powszechności dostępu do Internetu, klient ma również szeroki dostęp do informacji na temat firm i usług z Twojej branży. Aby wybrał Ciebie, musisz wzbudzić w nim zaufanie. Jednym z elementów budowania zaufania, jest to, że jasno komunikujesz, co klient będzie miał, co zyska, wybierając właśnie ciebie. Jaki problem klienta pomożesz mu rozwiązać? Czy np. (używając cały czas przykładu lektora j. angielskiego), pomożesz klientowi pokonać strach przed mówieniem, albo pomożesz w sposób łatwy, czasami zabawny używając ciekawych porównań, zrozumieć zawiłe zagadnienia gramatyczne, albo jeśli twój docelowy klient to ambitny uczeń szkoły średniej, pomożesz mu świetnie zdać maturę i dostać się na wymarzone studia.

Im bardziej kreatywna będziesz w określeniu swojej oferty, tym łatwiej potencjalny klient podejmie decyzję o współpracy z Tobą. Ale PAMIĘTAJ! bądź zawsze szczera w tym, co piszesz o sobie. Nie obiecuj czegoś, czego nie jesteś w stanie spełnić!

Wyjaśnij, dlaczego twoja oferta jest inna od wszystkich.

Na rynku jest bardzo wielu usługodawców, którzy wykonują te same usługi, co ty. Aby spośród tej bogatej oferty klienci wybrali ciebie, a nie kogoś innego, powinnaś zarówno w swojej ofercie na stronie internetowej, jak i materiałach reklamowo-marketingowych wyraźnie poinformować klientów, w czym jesteś inna, wyjątkowa w porównaniu z konkurencją.

Nie oczekuj, że klienci będą poświęcać czas, aby samemu odkryć twoją wyjątkowość, bo nie będą.

Aby podkreślić swoją inność, możesz wykorzystać takie elementy jak: wykształcenie, doświadczenie, kreatywność, niekonwencjonalność, certyfikaty potwierdzające twoje umiejętności lub chociażby szybkość i terminowość wykonywania usług.

Zadbaj o wyrazistą, graficznie estetyczną i merytorycznie poprawną prezentację twojej oferty.

Znamy wszyscy powiedzenie ‚jak cię widzą, tak cię piszą’. I mimo, że jesteśmy uczeni, iż nie należy oceniać książki po okładce i tak wszyscy tak robimy. Oceniamy na podstawie pierwszego wrażenia. Dlaczego? To proste. Wszyscy, w mniejszym lub większym stopniu, jesteśmy wzrokowcami. Informacje przekazywane za pomocą obrazów są najszybciej odbierane przez człowieka. Nie musisz znać angielskiej nazwy ‚kot’, gdy zobaczysz zwierzę tego gatunku na jednej z angielskich ulic, by w ułamki sekund zrozumieć, co widzisz.

Mając świadomość ważności przekazu wizualnego, zadbaj o to, by twoja strona internetowa była jasna, przejrzysta, łatwa w poruszaniu się po niej. Niech wszystkie ważne informacje są widoczne dla odwiedzających i łatwo dostępne. Zadbaj o to, aby kolory zastosowane w grafice twojej strony internetowej dobrze odzwierciedlały zarówno twoją branżę, jak i twoją osobowość. Jak nie wiesz sama jak to zrobić, poszukaj dobrego grafika, który ma stosowne przygotowanie do tego, by projektować strony internetowe. Uważaj na pseudo grafików, którzy nauczyli się tworzyć proste strony www na darmowych często szablonach za małe pieniądze i nigdy w życiu nie odbyli nawet godzinnego szkolenia na temat psychofizjologii widzenia, zasad dobrej kompozycji, zasad skutecznej reklamy, marketingu, itp.

PAMIĘTAJ! Aktualizuj treści na twojej stronie internetowej! Nie ma nic gorszego, jak przestarzałe treści na stronie www, które wskazują, że firma po prostu ‚nie żyje’.

Słuchaj uważnie, co mówią twoi klienci. Czego potrzebują?, Czego się obawiają?, Co cenią? Twoi klienci, to najcenniejsze źródło informacji dla ciebie. Szanuj ich i ucz się od nich, nawet, jeżeli nie zawsze się z nimi zgadzasz.

Autor Danuta Antas

Artysta , filolog j. angielskiego, twórca oraz autorskich projektów graficznych cechujących się odważnym designem i specyficzną, trudno uchwytną atmosferą. Promotorka kultury i twórczości kobiet. Stworzyła magazyn CREA Gdy Kobiety Tworzą, publikuje artykuły o sztuce, fotografii, marketingu internetowym. Wyróżniana na prestiżowych międzynarodowych konkursach fotograficznych. Miłośnik przyrody, dobrej książki i ambitnego filmu, właścicielka 2 psów i 3 kotów.

Danuta AntasAbout post author
Related posts

Leave your comment

Your Name: (required)

E-Mail: (required)

Website: (not required)

Authorization code from image: (required)


Message: (required)

Send comment