Autor Danuta Antas

Artysta , filolog j. angielskiego, twórca oraz autorskich projektów graficznych cechujących się odważnym designem i specyficzną, trudno uchwytną atmosferą. Promotorka kultury i twórczości kobiet. Stworzyła magazyn CREA Gdy Kobiety Tworzą, publikuje artykuły o sztuce, fotografii, marketingu internetowym. Wyróżniana na prestiżowych międzynarodowych konkursach fotograficznych. Miłośnik przyrody, dobrej książki i ambitnego filmu, właścicielka 2 psów i 3 kotów.

| PORTFOLIA| WYDARZENIA| ZGŁOŚ PORTFOLIO >
Znajdujesz się na: Strona główna»Praca i Firma»Reklama i Marketing»Dlaczego twoja reklama nie przynosi ci zysku?
Dlaczego twoja reklama nie przynosi ci zysku?

Dlaczego twoja reklama nie przynosi ci zysku?

Od wielu lat prowadzimy . W ramach działalności naszego Studia Reklamy, wydawaliśmy przez pewien czas gazetkę reklamową. Często oferując naszym klientom zareklamowanie się w kolejnym wydaniu naszej gazetki, która nazywała się Za Rogiem, słyszeliśmy stwierdzenia typu już dałem/am reklamę w poprzednim wydaniu i nic z tego nie wynikło, żaden klient do mnie nie przyszedł. Nie chcę się więcej reklamować, to nic nie daje! Czy brzmi ci to znajomo?

Rozumiem frustrację właścicieli firm, którzy odczuwają boleśnie brak dostatecznej liczby klientów. Ale zamiast chować się za drzwiami własnego lokalu i obrażać na cały świat, należy sobie zadać pewne pytanie.

Dlaczego potężne międzynarodowe firmy, powszechnie znane, nieustannie się reklamują we wszystkich możliwych mediach?

Przecież wszyscy wiedzą, że istnieje Coca Cola, Sony, Mercedes, Ford, itp.

Pewne wyjaśnienie tego, jak i dlaczego twoje reklamy nie przynoszą upragnionego efektu, nie przysparzają twojej firmie więcej klientów, można znaleźć w starym przewodniku reklamowym, napisanym przez w 1885 roku. Przewodnik ten obecnie, ze względu na obniżoną zdolność koncentracji uwagi u ludzi, jednocześnie na silną potrzebę uznania, akceptacji, jest nawet bardziej aktualny, niż ponad 100 lat temu, kiedy powstał. Według obserwacji i badań Smith’a:

1. Pierwszy raz, gdy ludzie spojrzą na jakąkolwiek reklamę, po prostu jej nie widzą.
2. Gdy spojrzą po raz drugi, nie zauważają jej.
3. Gdy patrzą na reklamę po raz trzeci, zaczynają być świadomi jej obecności.
4. Gdy patrzą czwarty raz na reklamę, mają przelotne wrażenie, że gdzieś ją wcześniej widzieli.
5. Za piątym razem, gdy ludzie widzą reklamę, dopiero faktycznie ją przeczytają.
6. Za szóstym razem, zaczynają wlepiać nos w reklamę.
7. Za siódmym razem, zaczyna ich ona nieco irytować.
8. Za ósmym razem, rozdrażnieni zaczynają myśleć ‚Znowu ta sama reklama!’
9. Za dziewiątym razem, gdy widzą reklamę, zaczynają myśleć ‚Czy może mnie coś ominęło?’
10. Za dziesiątym razem, zaczynają pytać przyjaciół i sąsiadów, czy może wypróbowali już ten produkt/usługę?
11. Za jedenastym razem, zadają sobie pytanie ‚Jak ta firma jest w stanie tyle płacić za reklamę?!’
12. Za dwunastym razem, gdy widzą tę samą reklamę, zaczynają myśleć, że to musi być dobry produkt.
13. Za trzynastym razem, zaczynają czuć, że ten produkt musi mieć wartość.
14. Za czternastym razem, zaczynają sobie przypominać, że dokładnie takiego produktu szukali od bardzo dawna.
15. Za piętnastym razem, zaczynają wzdychać za tym produktem, ponieważ nie mogą sobie na niego pozwolić.
16. Za szesnastym razem, zaczynają być pogodzeni z faktem, że pewnego razu kupią ten produkt.
17. Za siedemnastym razem, zapiszą sobie, że mają go kupić.
18. Za osiemnastym razem, gdy widzą tę samą reklamę, zaczynają przeklinać swój brak pieniędzy, który nie pozwala im kupić tego fantastycznego produktu.
19. Za dziewiętnastym razem, zaczynają bardzo uważnie liczyć swoje pieniądze.
20. Za dwudziestym razem, gdy zobaczą reklamę, kupują to, co jest oferowane.

Ludzie niekoniecznie stają się od razu klientami, gdy tylko zobaczą jakiś produkt lub usługę.

Powodem może być to, że nie znają danego produktu, albo zwyczajnie, w danej chwili nie potrzebują go. Aby mogli stać się klientami, potrzebne jest strategiczne, konsekwentne podejście do reklamy i promocji własnej firmy. Kierowanie reklamy do właściwych odbiorców, we właściwym czasie i we właściwy sposób. Na polskim rynku popełnia się mnóstwo kardynalnych błędów  w dziedzinie reklamy i marketingu, efekty tego są żałosne, a płacimy za nie wszyscy.

Żródło: Build a Budget for Success

Tłumaczenie Danuta Antas

>>> Pobierz Darmowy Poradnik Thomas’a Smith

Jeżeli uznasz ten artykuł za wartościowy, prosimy POLEĆ go znajomym na Facebooku lub kliknij przycisk Google+. Może komuś te treści w czymś pomogą. Będziemy wdzięczni za polecenie naszego magazynu. Z góry za wszystko serdecznie DZIĘKUJEMY i zapraszamy do polubienia naszej strony na Facebboku!

Danuta AntasAbout post author
Related posts

Leave your comment

Your Name: (required)

E-Mail: (required)

Website: (not required)

Authorization code from image: (required)


Message: (required)

Send comment